پیداکردن یک دبستان غیرانتفاعی دخترانه خوب در کرج که بتواند تمامی نیازهای دانشآموزان دلبند شما را پاسخ دهد کار چندان راحتی نیست. معمولاً قبل از ثبتنام و هنگام تبلیغ برای مدارس قولها و وعدههایی داده میشود که به برخی از آنها طی سال تحصیلی عمل نمیشود. البته مدارس خوب هم که پای قولشان میمانند کم نیستند و نباید همه را با یکچشم نگاه کرد.
اگر قصد دارید دبستان غیرانتفاعی دخترانه خوب در کرج پیدا کنید به شما پیشنهاد میکنیم تا انتهای مطلب با شمیم آرامش همراه باشید. در این مطلب قصد داریم در مورد بهترین دبستان دخترانه البرز از منظر روانشناسی کودکان برای شما صحبت کنیم.
اطلاعاتی پیرامون روانشناسی کودکان دبستانی
روانشناسی کودکان از آنجایی اهمیت مییابد که کادر دبستان غیرانتفاعی دخترانه خوب در کرج باید بتوانند درست با کودکان ارتباط گرفته و رفتار کنند.
تعریف
کودکان در سنین پایین، بهخصوص وقتی وارد مقطع دبستان میشوند لجباز هستند. لجبازی خصوصت بارز بیشتر کودکان است. همین امر موجب میشود طرز رفتار صحیح با آنها با پیچیدگیهای بیشتری همراه باشد بهخصوص وقتی که استرس و شرایط محیط ناآشنای مدرسه هم مزید بر علت شود و بر رفتارهای لجبازانهی آنها بیفزاید. روانشناسی کودک عبارت است از طریقهی شناسایی دلایل برخی رفتارها و نحوهی صحیح با آنها بهنوعی که موجب اصلاح رفتار اشتباه و تقویت رفتارهای صحیح شود.
قبل از ورود کودکان به دبستان در خانه چه اتفاقی افتاده است؟
پاسخ به این سؤال میتواند راهحل را تا حدی آشکار سازد. کودکان قبل از ورود به مدرسه در خانه فکر میکنند پادشاه اقلیم خود هستند و هیچچیز و هیچکسی وجود ندارد که بتواند سلطنت آنها را خدشهدار کند. بهخصوص اگر تنها فرزند یا فرزند اول خانواده باشند. وقتی وارد دبستان میشوند چه میشود؟
بله حدود صد پادشاه در یک اقلیم! پادشاهانی که هرکدام از یک خانواده با اصول و شرایط خاص به خود آمدهاند، همه تقریباً در یک سن قرار دارند و از نظر بهره هوشی، علایق، سبک زندگی، رفتار، شخصیت و غیره نیز تفاوتهای چشمگیری باهم دارند.
حال فرض کنید در چنین محیطی قرار هست آموزش مباحث درسی نیز آغاز شود. کاری بس پیچیده که فقط با تخصص و تجربه میتوانیم از پس آن برآییم. به همین دلایل است که پیداکردن دبستان غیرانتفاعی دخترانه خوب در کرج که اصول روانشناسی کودکان را رعایت میکند از اهمیت بالایی برخوردار است.
فرق گذاشتن بین دانشآموزان
آفت ارتباط صحیح با کودکان آن هم در محیط مدرسه این است که بین آنها تفاوت قائل شویم. کادر متخصص دبستان غیرانتفاعی دخترانه خوب در کرج باید به این موضوع آگاهی کامل داشته باشند که فرق گذاشتن بین دانشآموزان آنها را نسبت به یکدیگر بسیار حساس میکند. حتی در برخی مواقع کار آنها به خشونت علیه یکدیگر نیز کشانده خواهد شد. کودکان متوجه خشونت نمیشوند و تنها به این موضوع فکر میکنند که با چه حرکتی میتوانند نظر دیگران را به خود جلب کنند.
کودکان فرق گذاشتن را میبینند، با تمام وجودشان حس میکنند و در صدد جلبتوجه معلمین و دیگر اعضای حاضر در مدرسه درمیآیند. احساس تفاوت موجب استرس، لجبازی، تشویش، خشونت و سایر رفتارهای اینچنینی در کودک میشود و به همین شکل بر تمام ابعاد زندگی او اثرات منفی میگذارد.
گریزی به رفتار والدین در خانه
گرچه دبستان غیرانتفاعی دخترانه خوب در کرج باید وظیفهشناس باشد و سلامت روان کودکان را با جدیت دنبال کند. اما والدین نیز در قطع کردن این چرخهی لجبازی نقش دارند و میتوانند با برخی رفتارها آن را کنترل کنند. این رفتارها عبارتاند از:
- درک و پذیرش شرایط کودک: کودکان نمیدانند دارند دست به چه اعمالی میزنند پس معصوم و بیگناه هستند.
- برنامهریزی برای کودکان ممنوع: هرگز تلاش نکنید تا کودکان را نسبت به یک برنامه متعهد کنید. بهعنوانمثال وقتی کودک از مدرسه به خانه میآید او را مجبور نکنید درس بخواند یا حتماً یک کار مشخصی انجام دهد. بهطورکلی محیط آموزشی مدرسه، محیط مورد علاقهی کودکان نیست. حداقل در ابتدا چنین است. اگر دبستان غیرانتفاعی دخترانه خوب در کرج باشد هم باز برای کودکان دلچسب نیست تا اینکه آرام آرام به آن عادت کنند. پس وقتی از مدرسه به خانه میآیند به آنها فضا بدهید تا هر کاری که دوست دارند انجام بدهند و سپس تدریجی از آنها بخواهید ناهار بخورند، درس بخوانند و کارهای دیگرشان را انجام دهند.
قوانین مشخص در دبستان غیرانتفاعی دخترانه خوب در کرج
قوانین مدرسه باید جدی و درعینحال دارای انعطاف نیز باشند. بهعنوانمثال باید زنگ اول درس علوم برگزار شود. ما نمیتوانیم جای علوم درس ریاضی را قرار دهیم اما میتوانیم کلاسی شاد و مفرح برای راحتی هرچه بیشتر دانشآموزان برگزار کنیم و از راه آموزش گروهی و یا با استفاده از تمرینات شاد و جذاب مباحث را به آنها آموزش دهیم. به این شکل از بروز برخی رفتارهای لجبازانه و خودسرانهی آنها جلوگیری میکنیم.
کودکان وقتی نگاه کنند، ببینند دیگر دانشآموزان که مثل آنها هستند با علاقه و اشتیاق تمرینات را انجام میدهند، برای این که خود را به معلم ثابت کنند آنها نیز با علاقه به سراغ انجام تمرینات خواهند رفت و از این ویژگی در جهت مثبت استفاده شده است. در آخر نیز به فرایند یادگیری در دبستان شمیم آرامش منجر میشود. قوانین دیگری که در شمیم آرامش بهعنوان دبستان غیرانتفاعی دخترانه خوب در کرج حاکم هستند عبارتاند از:
- اگر دو دوست صمیمی میخواهند در یک میز کنار هم بنشینند باید به معلم خود قول همکاری بدهند. قول از نوع جذاب و کودکانه نه نوع خشک و جدی آن.
- سر کلاس درس باید با معلم هماهنگ باشند و در تمرینات شرکت کنند. فقط با “باید” گفتن کاردرست نخواهد شد و بهتر است از راه تمرینات شاد و جذاب همراه با بازی آنها را علاقهمند کرد.
- دانشآموزان باید قوانین زنگ تفریح را بدانند. چگونه خوراکی خود را بخورند، آب بیاشامند، بازی کنند و غیره. همگی این موارد باید بهنوعی تعریف شوند که حس محدودیت در دانشآموزان ایجاد نکنند.
- تشویق دانشآموزانی که به قوانین حاکم احترام میگذارند بهنحویکه دیگران نیز ترغیب شوند و به قوانین احترام بگذارند.
جمعبندی
در این مطلب سعی شد برخی ویژگیهای مطلوب برای دبستان غیرانتفاعی دخترانه خوب در کرج بیان شود. کمی در مورد لجبازی برای شما عزیزان صحبت کردیم و از روشهایی برای جلوگیری از ایجاد این رفتار خطرناک گفتیم. در مطالب آینده بهصورت کاملتر همراه با جزئیات بیشتر به این موضوع مهم خواهیم پرداخت.
از این که همراه ما هستید از شما سپاسگزاریم.
4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید
واقعا تحلیل خوبی بود، متشکرم از شما.
از این که با مدرسه شمیم آرامش همراه هستید از شما ممنونیم.
شمیم آرامش یکی از مدارسی هست که واقعا به دانش آموزانش اهمیت میده من خیلی خوشحالم که دخترمو گذاشتم جایی که از ته دلش خوشحال باشه. وقتی میاد خانه همش از مدرسه بگه، مدرسه رفتن خودمو یادم میومد تنم میلرزید. واقعا از کادر مدرسه خانم رشیدی همه و همه ممنونم
از اعتماد شما سپاسگزاریم.