شمیم آرامش بهترین دبستان غیرانتفاعی دخترانه کرج

شمیم آرامش بهترین دبستان غیرانتفاعی دخترانه کرج

دبستان غیرانتفاعی دخترانه کرج

بهترین دبستان غیرانتفاعی دخترانه کرج، شمیم آرامش از دانش‌آموزان کوشا و علاقه‌مند به درس ثبت‌نام می‌نماید. اگر قصد دارید کودکان خود را در مدرسه‌ای خوب از هر نظر ثبت‌نام کنید، شمیم آرامش بهترین گزینه است. وقتی از واژه‌ی “خوب” استفاده می‌کنیم برای خودمان دلیل داریم. هیچ‌کس و هیچ مجموعه‌ای حق ندارد بدون دلیل و مدرک از این واژه برای معرفی خود استفاده کند زیرا فریب‌دادن انسان‌های دیگر امری ناپسند تلقی می‌شود.

در این مطلب با پیش‌دبستانی و دبستان شمیم آرامش همراه باشید تا بگوییم چرا خود را بهترین دبستان غیرانتفاعی دخترانه کرج می‌دانیم.

نام مدرسه

شمیم در لغت‌نامه‌ی دهخدا به معنای بوی خوشِ آمیخته با … (آرامش) است.

وقتی دو واژه‌ی شمیم و آرامش کنار یکدیگر قرار می‌گیرند مفهوم بوی خوش آمیخته با آرامش را که مفهومی استعاری است می‌رسانند.

بوی خوش استعاره‌ای است از حال خوب کودکان در دبستان شمیم آرامش.

واژه‌ی آرامش نیز علاوه بر مفهوم کلی، استعاره‌ای است از بستری مناسب جهت فراگیری دانش، رشد و شکوفایی در زندگی.

به عقیده‌ی ما، یک دبستان خوب، نمی‌تواند هدفی جز فراهم‌آوردن محیط سالم، جذاب و آرام جهت کسب علم و دانش  برای دانش‌آموزان دبستانی داشته باشد.

ما در دبستان شمیم آرامش، بهترین دبستان غیرانتفاعی دخترانه کرج به هیچ چیزی جز حال خوب و آرامش در کنار آن‌ها یادگیری دانش، دانش‌آموزان توجه نمی‌کنیم. زیرا تنها در این صورت است که دانش‌آموز در مقطع ابتدایی می‌تواند از آموزش و درس‌خواندن لذت ببرد.

سنجش عملکرد

ما از مسائلی صحبت می‌کنیم که آنها را دیده‌ایم. وقتی تعداد زیادی از والدین، کودکان خود را از کلاس اول تا پایان مقطع دبستان در شمیم آرامش نگاه می‌دارند و هرسال با اشتیاق بیشتر او را در شمیم آرامش ثبت‌نام می‌کنند، ایمان می‌آوریم که بهترین دبستان غیرانتفاعی دخترانه کرج هستیم. غیر از این نمی‌تواند باشد. رضایت اولیا گرامی رمز موفقیت ما در سه سال فعالیت‌مان است.

نوع دیگری از سنجش نیز وجود دارد. بله ما از امتحانات خردادماه تنها برای سنجش عملکرد دانش‌آموزان عزیز استفاده نمی‌کنیم. نمرات دانش‌آموزان دقیقاً عملکرد معلمین ما را به نمایش می‌گذارد. این که دانش‌آموزان مباحث درسی را به‌خوبی یاد گرفته‌اند یا خیر مستقیماً مسئولیت معلم است.

گرچه کادر معلمین شمیم آرامش همگی از بهترین‌های استان البرز و حتی سطح کشور هستند اما خوشبختانه سیستم نظارتی بسیار قوی نیز برای نظارت بر نحوه عملکرد آنها مدرسه وجود دارد.

سنجش کیفیت

عملکرد و کیفیت ارتباط بسیار نزدیکی باهم دارند. کیفیت مطلوب منجر به عملکرد عالی خواهد شد. شمیم آرامش به‌عنوان بهترین دبستان دخترانه غیرانتفاعی در کرج از امکانات زیادی برخوردار است. به‌عنوان‌مثال وجود یک آزمایشگاه مجهز در حد دبستان به ما این امکان را می‌دهد تا برخی مباحث درسی را باکیفیت بسیار بالا برای کودکان تدریس کنیم.

تدریس به همراه آزمایش این امکان را به ما می‌دهد تا فرایند یادگیری مباحث علوم را به‌خوبی کامل کنیم. چه‌بسا بسیاری از این مباحث تا زمان کنکور و دانشگاه نیز در ذهن کودکان ماندگار باشد و بتوانند برای موفقیت در زندگی از آنها استفاده کنند.

دبستان غیرانتفاعی دخترانه کرج

ارتباط تجربه باکیفیت آموزش و عملکرد

ما از دبیران جوان، باحوصله، مهربان، تحصیل‌کرده و البته باتجربه استفاده می‌کنیم. ارتباط صحیح با کودکان در دبستان بسیار مهم است و مسئله‌ای نیست که بتوان با آن سرسری برخورد کرد. مقطع دبستان به‌عنوان اولین مقطع تحصیلات رسمی هر انسان نقش مهمی در آینده‌ی تحصیلی، شغلی و اجتماعی او دارد. یک رفتار نادرست می‌تواند تا آخر عمر ذهن کودک را خدشه‌دار کند. دراین‌بین تخصص و تجربه به کمک کادر دبستان شمیم آرامش آمده تا از بروز هرگونه خطایی جلوگیری شود.

کادر بهترین دبستان غیرانتفاعی دخترانه کرج باید بتواند با کودکان درست رفتار کند. هیئت مؤسسین و مدیریت محترم دبستان شمیم آرامش در این موضوع سخت‌گیری بسیاری داشته و از هیچ‌گونه کوتاهی به‌راحتی نمی‌گذرند.

جدیت در روند آموزشی

شاید تا اینجا احساس کرده باشید بهترین دبستان غیرانتفاعی دخترانه کرج آن‌قدرها هم در روند آموزشی جدی نیست و ممکن است خدایی نکرده کودکان نتوانند مباحث درسی را به‌خوبی فراگیرند. این قضاوت اشتباهی است. تمامی این استانداردها در دبستان شمیم آرامش رعایت می‌شوند تا کودکان شما بتوانند مباحث درسی را به بهترین شکل ممکن یاد بگیرند.

آرامش، احساس امنیت و روی خوش کادر دبستان به منزله‌ی فراهم‌آوردن بستری مطمئن برای کاشت بذر علم و دانش است. اگر نظم و انضباط در دبستان رعایت نشود، کادر مدرسه با چهره‌ای اخم‌آلود و عصبی با کودکان برخورد کنند، فرایند یادگیری با شکست روبه‌رو خواهد شد و دانش‌آموزان از همان مقطع ابتدایی نسبت به درس و مدرسه سست می‌شوند.

بهترین دبستان غیرانتفاعی دخترانه کرج

آموزش باتوجه‌به مسائل روز

امروزه هرگز نمی‌توانیم با کودکان مانند 20 سال پیش رفتار کنیم. رفتاری که برخی مدیران، ناظمین و معلم‌های دهه 50، 60 و یا 70 با دانش‌آموزان داشتند و به زعمشان بسیار هم مؤثر بود، خوشبختانه امروزه از کاربرد افتاده. گرچه همان موقع نیز به کودکان زمان آسیب‌های بسیار زیاد عاطفی و روحی وارد آمد اما درهرصورت خوشبختانه چنین رفتارهای خشن و بی‌روح، همراه با تنبیه بدنی از میان برداشته شده و امروزه باید با مسائل روان‌شناسی و تخصصی با کودکان برخورد شود.

حتی در بحث تنبیه نیز به‌عنوان بهترین دبستان غیرانتفاعی دخترانه کرج طوری رفتار می‌شود که کودک در مدرسه دچار کمبود عزت‌نفس، اعتمادبه‌نفس و ضربات عاطفی نشود. تنبیه باید دانش‌آموز را تشویق به تغییر رویه کند. وقتی کودکان خطا می‌کنند باید به‌گونه‌ای با آنها برخورد شود که متوجه اشتباهشان شده، از آسیب‌های آن به خودشان و دیگران آگاه شوند و برای عدم تکرار آن به دنبال راهکار باشند. این‌چنین از علم روز برای برخورد با کودکان استفاده می‌کنیم تا والدین گرامی از بابت تربیت اصولی و آموزش فرزندانشان آسوده‌خاطر باشند.

نظر اولیا محترم است

دبستان شمیم آرامش به‌عنوان بهترین دبستان غیرانتفاعی دخترانه کرج از قوانین آموزشی و پرورشی جمهوری اسلامی ایران تبعیت می‌کند. اما دارای یکسری قوانین داخلی نیز است. ما از نظارت والدین نیز استفاده می‌کنیم. هیچ فردی به‌اندازه‌ی پدر و مادر، فرزند خود را نمی‌شناسد و نمی‌تواند در مورد او اظهارنظر کند. پس چه نیک که بتوانیم از نظرات شما والدین گرامی که به مجموعه‌ی شمیم آرامش اعتماد کرده‌اید نهایت استفاده را داشته باشیم.

پیرو این موضوع باید به نکته‌ی بسیار مهمی نیز اشاره شود:

اگر والدین از مجموعه بخواهند تا تغییراتی در برنامه‌های خود داشته باشد و این تغییرات منجر به آسیب به دیگر دانش‌آموزان شود ما نظر آنها را نمی‌پذیریم. زیرا اعتقاد داریم تحت هر شرایطی باید برابری بین همه‌ی دانش‌آموزان وجود داشته باشد. اما اگر تغییرات منجر به منفعت همه‌ی کودکان شود قطعاً تغییرات پذیرفته و اعمال خواهند شد.

سخن آخر

حال که می‌دانید چرا شمیم آرامش بهترین دبستان غیرانتفاعی دخترانه کرج است، می‌توانید کودکان خود را با خیال راحت از طریق فرم ثبت‌نام مدرسه، پیش ثبت‌نام کنید تا ما دراسرع‌وقت با شما تماس بگیریم. اعتماد شما افتخاری است که 3 سال نصیبمان شده و اکنون قصد داریم در سال چهارم فعالیت خود باقدرت بیشتری به خدمت‌رسانی بپردازیم. آموزش برابر حق همه‌ی فرزندان ایرانی است.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست